Ministrica Irena Šinko je z generalno direktorico Direktorata za hrano Ano Le Marechal na novinarski konferenci predstavila novo spletno mesto in spletno orodje za spremljanje nabora cen prehranskih proizvodov. Poudarila je pomen informiranosti potrošnikov in možnost izbire pri nakupovanju živil. Novo spletno mesto je dostopno na povezavi www.primerjaj-cene.si. To potrošnikom poleg trenutnega spremljanja cen pri fizičnih popisih, ponuja ponudbo živilskih izdelkov v spletnih trgovinah in tako omogoča primerjavo cen med več tisoč različnimi prehranskimi proizvodi.

Vse do konca leta 2023 bodo uporabniki na spletnem mestu lahko preverjali in primerjali cene živilskih in kmetijskih izdelkov v štirih izbranih spletnih trgovinah: Mercator, Spar, Tuš in Jager. Tako bodo dobili realno sliko o tem, kakšno ceno ima prehranski proizvod določene kakovosti in blagovne znamke v izbranih spletnih trgovinah ter posledično lahko prihranili pri spletnih nakupih.

Gre za nadgradnjo 6-mesečnega projekta popisa cen v fizičnih trgovinah, katerega cilj je bil zagotoviti transparentnost ponudbe glede na posamezniku pomembne elemente izbire. Spletno mesto Primerjaj cene potrošnikom omogoča primerjavo med več kot 17.000 različnimi živilskimi izdelki glede na blagovno znamko, znake kakovosti ter druge oznake. Izdelki so razvrščeni v 19 živilskih kategorij, ki ne vključujejo alkoholnih pijač in pripravljenih jedi (pakirane hrane, delikatesnih jedi in jedi po naročilu) in se delijo na posamezne podkategorije. Rezultati primerjave so prikazani v obliki tabelarnega zapisa, kot nadgradnja pa bo v prihodnje na voljo tudi možnost grafičnega prikaza cen, s katerim bo primerjava vrednosti še hitrejša. V naslednjem koraku bodo vzpostavljene dodatne funkcionalnosti strani, kot so analize po posameznih kategorijah, dva dodatna prednastavljena nabora živil (vegetarijanski in tradicionalni) ter Moj izbor, ki bo registriranemu uporabniku omogočal, da si shrani izbrane (cenejše) izdelke. Do njih bo dostopal s klikom na ikono nakupovalne košarice, v kateri bodo shranjeni izdelki sortirani po trgovcih in z direktnimi povezavami do spletnih trgovin, kjer jih uporabnik lahko tudi kupi.

Več informacij o projektu in orodju lahko najdeš TUKAJ.